(ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΛΜΟΥΝ ΝΑ ΣΑΣ ΠΟΥΝ ΣΤΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΜΕ !)
Αρχικά να ξεκαθαρίσω πως όταν
εμπνεύστηκα την ιδέα να γράψω ένα τόσο τολμηρό άρθρο (με την ευκαιρία της
πρόσφατης 25ης Μαρτίου με την οποία ασχολούμαι τώρα) ήξερα καλά ότι θα πρέπει να είμαι πολύ
προσεκτικός σε ότι γράψω και στο πως θα το χειριστώ, γιατί διαφορετικά θα είναι
σαν να συγκρούομαι με ένα ολόκληρο έθνος που επί σχεδόν 200 χρόνια διδάσκεται
τελείως διαφορετικά πράγματα !
Τολμώ όμως να το γράψω όμως
για τον εξής λόγο: διότι διαπιστώνω μετά λύπης μου ότι ακόμη και σήμερα όποιος
επιχειρεί σε τέτοιου είδους θέματα να ψελλίσει την παραμικρή αλήθεια, που
συγκρούεται με τους εκάστοτε εθνικούς μύθους που μαθαίνουν στο λαό το σχολείο
και η πολιτική ελίτ, αυτόματα αντιμετωπίζεται -από ίσως την πλειοψηφία του
Ελληνικού λαού- ως ανθέλληνας ,προδότης, πράκτορας,νεοταξίτης που θέλει
να…αποδομήσει την εθνική μας ταυτότητα κλπ.,κλπ. Φανταστείτε μόνο ότι μόλις
προχθές ο συγγραφέας Νίκος Δήμου απειλήθηκε από έναν καθηγητή πανεπιστημίου,
ονόματι Ευρυπίδης Μπίλλης, πως θα πρέπει να συλληφθεί επειδή διαφωνούσε με όσα
«ανθελληνικά» έγραψε !!
Αυτό είναι λοιπόν το αρχικό μας κίνητρο και επειδή βέβαια είμαστε «ΤΑ
ΑΙΡΕΤΙΚΑ»και δεν διστάζουμε να χτυπάμε «γροθιά στο
μαχαίρι», καθώς μας ενδιαφέρει μόνο η ψυχρή και αντικειμενική αλήθεια (και στα εθνικά θέματα), επιλέγουμε συνειδητά τελείως κόντρα στο ρεύμα να ψάξουμε και την κακή πλευρά του μεγαλύτερου σύγχρονου Έλληνα
ήρωα ή μύθου (σύμφωνα τουλάχιστον με όσα μας έχουν διδάξει μέχρι τώρα) και αυτό όχι από απλή
αντίδραση, αλλά με βάση ντοκουμέντα από αδιάψευστες πηγές της εποχής. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον Θεόδωρο
Κολοκοτρώνη !
Επειδή μάλιστα θέλω να είμαι
ακριβοδίκαιος και να προλάβω αφοριστικά σχόλια αναγνωστών, δηλώνω ειλικρινά ότι
σε καμία περίπτωση δεν παραγνωρίζω τη συμβολή του Θ.Κολοκοτρώνη ως αρχιστράτηγου στην
επανάσταση και στη δημιουργία του νέου Ελληνικού κράτους και ούτε μπορεί να
γίνει κάτι τέτοιο από στοιχειωδώς γνώστες της ιστορίας. Ούτε φυσικά έχω πρόθεση
να απαξιώσω και όλη την επανάσταση,αφού χάρις σε αυτή την ιδέα γίναμε
η πρώτη νέα Βαλκανική χώρα που προέκυψε μέσα από μια αυτοκρατορία
Από την άλλη όμως θέλουμε και να καταδείξουμε και τις υπερβολές, τις αγιοποιήσεις και την
ιδεολογική και εθνοκεντρική εξάρτηση αυτής της εκδοχής της Ελληνικής ιστορίας
που διδασκόμαστε την οποία πολλοί θεωρούν «ευαγγέλιο». Επιπλέον όχι μόνο πρέπει
να συνειδητοποιήσουμε ότι και οι αγωνιστές του 21’ήταν άνθρωποι της εποχής τους
με ελαττώματα και παρελθόν, αλλά κυρίως μια άλλη ωμή αλήθεια. Ότι δηλαδή στην
επανάσταση του 21’πρωτοστάτησαν σε
μεγάλο βαθμό τα χειρότερα κοινωνικά στοιχεία των προγόνων μας, όπως ήταν οι
κλέφτες και αρματωλοί, γι’αυτό και κατέληξε φοβερά αιματηρή ακόμα και για τα
δεδομένα της εποχής της !
Μας χόρτασαν επί τρεις αιώνες
με βαρύγδουπα λόγια, αλλά κανείς δεν μας είπε και κάτι αρνητικό ή λάθος της
σύγχρονης ιστορίας μας από το οποίο μπορούμε να διδαχθούμε ως λαός. Αποτέλεσμα
ότι δεν έχουμε εθνική αυτογνωσία, βαυκαλιζόμαστε συνεχώς και ζούμε με μύθους
και ιδεοληψίες και αυτό έχει πάντοτε επιπτώσεις και στο σήμερα που είναι πολύ
σκοτεινό. Δεν μας είπαν καν ότι η Ελληνική επανάσταση μαστιζόταν στη διάρκειά
της από εμφύλιες συρράξεις που κόντεψαν
να την σβήσουν και στις οποίες μάλιστα συνήθως πρωτοστατούσε ο Κολοκοτρώνης ! Λόγια, και πάλι λόγια… ρητορείες χωρίς τέλος και καμία φειδώ στους ύμνους, μόνο
που αυτό κύροι δεν είναι ιστορία (η οποία θα έπρεπε να διδάσκεται κυρίως εγκυκλοπαιδικά
και λιγότερο συναισθηματικά), αλλά
λογοτεχνία και συχνά στα όρια της μυθοπλασίας ! Γι’αυτό και εμείς θα πάμε κόντρα σε αυτά όσο μένος και αν
προκαλέσουμε σε κάποιους !
ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ
Θ.ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΠΟΥ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΓΝΟΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ…
1) ΔΟΥΛΕΨΕ ΠΟΤΕ
O ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΒΙΟ ΖΟΥΣΕ ;
Ο Άγγλος
Τζορτζ Φίνλεϊ, τιμημένος με το Χρυσό Σταυρό του Ελληνικού Τάγματος του Σωτήρος θεωρείται
ακόμη και από τους αντιπάλους του μια από τις σημαντικότερες και πιο αξιόπιστες
πηγές για το 1821 μιας και έζησε τα γεγονότα από κοντά και τα κατέγραψε. Αφού
μας πληροφορεί με τα γραφόμενά του το σχετικά γνωστό πως και οι γονείς του Κολοκοτρώνη ήταν κλέφτες (το τι ακριβώς ήταν στην
πραγματικότητα οι κλέφτες θα το δούμε αμέσως πιο κάτω) προσθέτει : «όταν έγινε είκοσι χρόνων
παντρεύτηκε με την κόρη ενός προεστού από το Λεοντάρι. Τα πρώτα επτά χρόνια του
έζησε από την περιουσία της γυναίκας του. Εκεί οι χωρικοί διαπίστωσαν πως ήταν
περισσότερο άνθρωπος των όπλων παρά του αλετριού. Πολλές φορές κατηγορήθηκε για
ζωοκλοπές από κοπάδια γειτονικών χωριών και τελικά μερικές ληστείες σε βάρος
των Ελλήνων που δούλευαν τη γη στην πεδιάδα του Στενύκλαρου (σσ: Μεσσηνία) την
αποδόσανε σ’ αυτόν και υποχρεώσαν τον πασά του Μοριά να δώσει εντολή για τη
σύλληψή του. Αυτό στάθηκε αποφασιστικό για την τύχη του Κολοκοτρώνη. Στα είκοσι
επτά χρόνια έγινε επαγγελματίας ληστής»
Δηλαδή ο Κολοκοτρώνης-τουλάχιστον
μετά τα 20 του-δεν φαίνεται να έχει δουλέψει ποτέ του, παρά μόνο να κλέβει και
να ζει από τα λεφτά της γυναίκας του, μέχρι τα 27 του που εντάσσεται πια
κανονικά στους κλέφτες !
2) ΤΙ ΗΤΑΝ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ (άρα και ο Κολοκοτρώνης);
Η "εθνικά όρθή" άποψη είναι ότι επρόκειτο για κάτι σαν «Ρομπέν των δασών» της
εποχής που έκλεβαν του πλούσιους (κυρίως τους Τούρκους) και μοίραζαν λεφτά
στους φτωχούς, πως ήταν πολύ αγαπητοί στο λαό μας και λόγω αυτών των πρακτικών
τους μπήκαν στην επανάσταση για να προσφέρουν στην πατρίδα. Ήταν όμως αλήθεια έτσι τα πράγματα;
Γράφει
και πάλι ο Φίνλεϊ : «Ανάμεσα στους
μορφωμένους Έλληνες έχει επικρατήσει η συνήθεια να μιλάνε και να γράφουν πολλά
για το πατριωτικό πνεύμα και τα εξαίρετα στρατιωτικά κατορθώματα των
κλεφτών….Αλλά η αλήθεια είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι ήσαν απλοί λήσταρχοι
που…ληστεύανε τους Έλληνες πιο πολύ απ’ότι τους ληστέψανε οποτεδήποτε οι
Τούρκοι» και προσθέτει παρομοίως «Τα ανδραγαθήματα του Ζαχαριά και του Κολοκοτρώνη,
που εξυμνούνται σε αδέξιους, χωρίς ποίηση, στίχους και σε στομφώδη πεζό λόγο,
δεν ήταν τίποτα άλλο από κατορθώματα ληστών της υπαίθρου και ζωοκλεπτών… Η
καταστροφή ελληνικών χωριών, η ληστεία Ελλήνων κληρικών, ο βιασμός Ελληνίδων, η
δολοφονία ενός παιδόπουλου και η απελευθέρωση άλλου Ελληνόπουλου, ύστερα από
την καταβολή λύτρων, είναι τα θέματα των τραγουδιών του Ζαχαριά» . Σχεδόν τα ίδια γράφει και
ο Gordon
στην «ιστορία της Ελληνικής επαναστάσεως» που προσθέτει πως «…σχεδόν όλοι οι κλέφτες ,αρχίζοντας από τον Κολοκοτρώνη, ήτανε
κακόφημοι για τη χαμερπή δυστροπία του χαρακτήρα τους.»
Μήπως όμως ήταν αλήθεια ότι οι
κλέφτες προ της επαναστάσεως κατεδίωκαν τους Τούρκους, ειδικά τους πλούσιους ; O εκ των
επαναστατών και προεστός Κανέλλος Δεληγιάννης δεν αφήνει και πολλά περιθώρια στα
απομνημονεύματά του…«Ότι δε αυτοί οι
λεγόμενοι κλέπται κατεδίωκον τους Τούρκους ή τους έβλαπτον ποτέ, καθώς τινες
αναισχύντως λέγουν και γράφουν εις τας ψευδοϊστορίας των…είναι μωρία να πιστεύη
άνθρωπος λογικός τοιαύτα ονειροπολήματα » !
και ακόμη πως «Προκαλώ λοιπόν αυτούς του λέγοντες και
γράφοντες να αποφανθούν εις ποίαν εποχήν…εις ποίον μέρος ετόλμησαν ποτέ οι
κλέπται να φονεύσουν ή να βλάψουν ένα Τούρκον ; Ουδέποτε συνέβη ή ακούσθη
τοιούτον τι.»
Τέλος και πάλι ο Φίνλεϊ γράφει
επ’αυτού «Οι κλέφτες του Μοριά, ενώ
ζούσαν, κατά κανόνα, σε βάρος των φτωχών χριστιανών χωρικών, δεν έκαναν την
αποκοτιά, εκτός από σπάνιες περιπτώσεις, να επιτεθούν σε κανένα πλούσιο Έλληνα
προεστό, και ακόμη σπανιότερα σε Τούρκο αγά»
Καμία αμφιβολία λοιπόν για το τι
ήταν και τι έπρατταν στην πραγματικότητα οι κλέφτες-που φαίνεται μάλιστα πως επιτίθονταν κυρίως στους φτωχούς και στους Έλληνες- και ο Κολοκοτρώνης που
ανήκε εκεί και για να λέμε και όλη την αλήθεια οι περισσότεροι απ’αυτούς ήταν απλά
τυχοδιώκτες και καταζητούμενοι από τις αρχές του Πασά….
3) ΤΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΗΤΑΝ ;
Εδώ και αν δεν υπάρχουν αμφιβολίες...
Γράφει πάλι ο Φίνλεϊ «Είναι παράξενο να βλέπει κανείς με ποιες
συμπτώσεις δύο άνθρωποι τόσο διεφθαρμένοι και ηθικά ανάξιοι όπως ο Κολοκοτρώνης
και ο Οδυσσέας Ανδρούτσος έγιναν λατρεμένοι ήρωες των Ελλήνων. Το πάνθεον της
δόξης δεν είναι πάντοτε παλάτι που κατοικεί μέσα στεφανωμένη η αλήθεια» !!
Ο Κανέλλος Δεληγιάννης μιλάει
επίσης για έναν χαρακτηριστικό διάλογο μεταξύ Ζαϊμη και Κολοκοτρώνη ως εξής «-Ε,Κολοκοτρώνη ! Δια την αγάπην της
κινδυνεούσης πατρίδος απεφασίσαμεν ακουσίως να σε υπογράψωμεν και πρόεδρον και
αρχιστράτηγον…Αλλά να μη φανταστείς ότι σε εγνωρίσαμεν ή θέλει σε γνωρίσωμεν
ποτέ ως τοιούτον…Ενθυμήσου ποιος ήσουν προ της επαναστάσεως και ποιόν σε καταντήσαμεν
τώρα….καθότι μήτε είχες τι (τίποτα),μήτε έχεις να χάσεις και μήτε νουν έχεις,
μήτε καρδιάν…και αν ζήσωμεν θέλει έλθει καιρός να ενθυμηθείς αυτά όπου σου
λέγομεν.
Και το χειρότερο και πιο
ανατριχιαστικό όλων είναι μια περιγραφή
ενός απίστευτου περιστατικού και πάλι από τον Δεληγιάννη «Έχοντας αδιάλλακτον πάθος εις τον προεστόν του χωριού Κυπαρισσία του
κάμπου Καρυταίνης, Δημητράκην λεγόμενον, υπήγον αίφνης μιαν νύκταν οι
Κολοκοτρωναίοι να τον συλλάβουν, να δώσουν οδυνηρόν θάνατον εις αυτόν και εις
όλα τα μέλη της οικογένειάς του…αυτός επροφυλάττετο και τυχαίως δεν ευρέθη
εκείνην την νύκτα εις την οικίαν του. Αλλά δια να κορέσουν τη θηριώδη καρδίαν
των…έδεσαν και μια μιαν νύφην την οποίαν
είχε από τους μαστούς εις την ουράν ενός ενός ανδρείου ίππου τον οποίον ίππευεν
ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και την έσυραν ανηλεώς και απανθρώπως τρεις ώρας
δρόμον, ήτις απαυδήσασα από τοιαύτη πολυώδυνον και φρικαλέον βάσανον, την
κατεκερμάτισαν με τα σπαθιά, και αφήσαντες τον νεκρόν της εις τον δρόμον
απήλθον…» !!! Πραγματικά δύσκολο να το διανοηθούμε, όμως αληθινό...
4)Ο ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ ΣΤΙΣ ΜΑΧΕΣ
Μπορεί να ήταν αναμφισβήτητα εκ των ηγετών της επανάστασης, όμως κάποιοι
μπορεί και να αναρωτιόνται αν όντως ο γέρος του Μοριά ήταν τόσο ανδρείος και
ατρόμητος πάνω στις μάχες όσο μας τον περιγράφουν οι ιστορικοί και άλλοι ή
μήπως υπάρχουν και στοιχεία υπερτίμησης σε όλα αυτά ; Αν ανατρέξουμε
πάλι σε πηγές τις εποχής για να πάρουμε μια κάποια απάντηση,σαφώς και υπάρχουν …
Γράφει
ο Μακρυγιάννης στα περιβόητα απομνημονεύματά του σχετικά με τη μάχη με τον
Ιμπραήμ στα Δερβενάκια «Είχε διοριστή ο
αρχηγός Κολοκοτρώνης να πολεμήσει τον Μπραϊμη στα Ντερβένια και πήγαν
όλα τα σώματα και οι Πελοποννήσιοι μαζί του….Και πέρασε ο Μπραϊμης εις τα
Ντερβένια απολέμιστος. Εμφύλιους πολέμους και φατρίες επιτηδεύεται ο αρχηγός να
κάνη, Τούρκους δεν είχε κώλο να πλησιάσει κοντά τους» !
Και
ακόμα ο Δεληγιάννης για την άρνηση του Κολοκοτρώνη να πάει στο Μεσολόγγι να
βοηθήσει «Αλλ’ο Κολοκοτρώνης
συνειθισμένος να αποφεύγη πάντοτε τους κινδύνους,καθώς οσάκις διετάχθη από τας
κατά καιρόν κυβερνήσεις ποτέ δεν εδέχθη να υπάγη εις την Ρούμελην» και ακόμα απευθυνόμενος στον Λόντο « Επίσης και για
τον Κολοκοτρώνην δεν με κακοφαίνεται καθότι αυτός απομακρύνεται απ’αρχής και
παντοτε από το πυρ του πολέμου και έως σήμερον δεν παρευρέθη εις ουδεμίαν μάχην
αυτοπροσώπως να οδηγήση στρατόν, αλλά στέκεται εις τας κορυφάς ορέων ωσάν τον
Προφήτη Ηλίαν να φυλάξη την πολύτιμον ζωήν του ..." Τέλος ο εκ των επαναστατών
Ν.Κασομούλης στα «ενθυμήματα στρατιωτικά» τονίζει
« Όσον απέφευγεν τον πόλεμον ο Γέρος,
τόσον η γενναιότης του στρατεύματος εξασθενείτο. Πηγαίνει ο Μπραϊμης εις
Τριπολιτζάν και ο Κολοκοτρώνης θέλει να τον πολιορκήσει αυτού…από τα παλαιά
λημέργια όπου επολιόρκησαν εκείθεν και τον Κεχαγιάμπεην…Πλην ο Γέρος φαίνεται
δεν θέλει να μυρίση καπνόν μπαρούτης, και αυτές είναι προφάσεις.»
5) ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΑ ΚΑΙ ΕΜΦΥΛΙΟΣ
Η ΣΦΑΓΗ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΙΤΣΑΣ: Αρχικά θα ήταν άδικο να
χρεώσουμε όλη αυτή τη σφαγή-για όποιον λόγο και αν έγινε- σε έναν μόνο άνθρωπο
(Κολοκοτρώνη), αλλά κακά τα ψέματα τη βασική ευθύνη φέρει ο επικεφαλής της επανάστασης Υψηλάντης και δευτερευόντως ο στρατηγός Κολοκοτρώνης
γιατί ή την προέτρεψε ή στην καλύτερη δεν την εμπόδισε. Πολλοί λένε πως ήταν
απλά μια πολεμική πράξη στο πνεύμα της πρωτόγονης εποχής. Όμως άλλο πράγμα είναι
ο πόλεμος και άλλο η γενοκτονία μέσω σφαγής αιχμαλώτων και αμάχων. Στην περίπτωσή
μας δε ήταν άκρως βάρβαρη ( σύμφωνα με τις περιγραφές) ακόμα και για τα δεδομένα
εκείνης της εποχής. Ο Κολοκοτρώνης λοιπόν θα πρέπει να χρεωθεί το μερίδιο της ευθύνης
της άγριας σφαγής που του αναλογεί... Στην κατάληψη της Τριπολιτσάς σφάχτηκαν λοιπόν πάνω από
30.000 άμαχοι (Tούρκοι αλλά και Εβραίοι).
Γράφει ο ίδιος ο
Κολοκοτρώνης στα απομνημονεύματα του: «το
ασκέρι όπου ήταν μέσα, το ελληνικό, έκοβε κι σκότωνε από Παρασκευή ως Κυριακή,
γυναίκες παιδιά και άντρες, 32.000, μία ώρα ολόγυρα της Τριπολιτσάς» και ακόμα πιο αναλυτικά ο
Γάλλος αυτόπτης μάρτυρας Ρευμπό : « Σε
κάθε βήμα μας βλέπαμε να εκσφεδονίζωνται από τα παράθυρα γυναίκες, κορίτσια,
παιδιά… αντίκριζαν ξαφνικά με τρόμο, φρίκη και παγωμένο αίμα το ματωμένο χέρι
ενός άγριου στρατιώτη να τις αρπάζει και να τις γκρεμίζει από ψηλά στο δρόμο…Οι
στρατιώτες διεκδικούσαν με λύσσα την είσοδο στα πλουσιόσπιτα…Κόλαση φωτιάς και
αίματος. Ο βρόντος των σπιτιών που σωριάζονταν συντρίμμια, το ατελείωτο
τουφεκίδι, οι εκρήξεις των κανονιών, οι κραυγές των ετοιμοθάνατων και τα άγρια
ξεφωνητά των νικητών ανακατεύονταν…. Οι Έλληνες βγάζουν μια ιδιαίτερη κραυγή
όταν ορμούν στον εχθρό… Αλλά αυτή η κραυγή γίνεται αλλιώτικη όταν υψώνουν το
στιλέτο ή το γιαταγάνι πάνω στο θύμα τους. Αδύνατο να το περιγράψω: η πικρή
ειρωνεία της νίκης, η μανία για εκδίκηση, η απάνθρωπη δίψα του αίματος, όλα
μαζί εκφράζονται με αυτή την κραυγή που συνοδεύεται συνήθως από ένα γέλιο
σαρδόνιο, άγριο και τρομακτικό…»
Από τους πρώτους κιόλας μήνες της επανάστασης έγινε φανερό το χάσμα μεταξύ Φιλικών και Κοτζαμπάσηδων .Η άρνηση των τελευταίων να δεχτούν τις αυταρχικές προτάσεις του Ρωσόφιλου ηγέτη των φιλικών (όπου ανήκε και ο Κολοκοτρώνης) Δημητρίου Υψηλάντη και της ανωτάτης αρχής, με τις οποίες απαιτούσε τον πλήρη έλεγχο της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της επανάστασης και τον παραμερισμό των Κοτζαμπάσηδων, πόλωσε πολύ το κλίμα. Ακολούθησε όμως η εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου από την οποία προέκυψε η ήττα των Φιλικών αφού παραμερίστηκαν κατά πολύ από την πολιτική εξουσία.
Στη Β΄ εθνοσυνέλευση του Άστρους Κυνουρίας διαμορφώθηκαν τρεις πολιτικές παρατάξεις, αυτή των Φιλικών (με Κολοκοτρώνη και Υψηλάντη), αυτή των κοτζαμπάσηδων και προεστών και αυτή των Υδραίων και των Ρουμελιώτών. Οι αποφάσεις αυτής της εθνοσυνέλευσης ήταν και πάλι δυσμενείς για τους φιλικούς, καθώς ο Κολοκοτρώνης έχασε την αρχιστρατηγία ενώ στις πολιτικές θέσεις κυριάρχησαν κοτζαμπάσηδες και Υδραίοι.
Έτσι-βλέποντας να χάνουν το παιχνίδι- το φθινόπωρο του 1823 οι Ρωσόφιλοι με επικεφαλής Υψηλάντη και Κολοκοτρώνη ξεκινούν ένοπλη εμφύλια σύγκρουση. Αλλά στη μέση της σύγκρουσης ο Κολοκοτρώνης εντελώς ξαφνικά προδίδει τους Φιλικούς και προσχωρεί στο κόμμα των κοτζαμπάσηδων με αντάλλαγμα τον διορισμό του γιου του Πάνου ως φρουράρχου του Ναυπλίου και τον διορισμό του ίδιου στη θέση του αντιπροέδρου του εκτελεστικού ! Αυτό δεν του ήταν αρκετό καθώς εκεί συγκρούεται για την αρχηγία και με τον επικεφαλής του βουλευτικού,τον Αγγλόφιλο Μαυροκορδάτο, εξαναγκάζει τον τελευταίο σε φυγή στην Ύδρα και παίρνει το πάνω χέρι αυτός.
Έτσι ξεκινάει νέα σύρραξη ανάμεσα στους δύο πόλους εξουσίας (εκτελεστικό και βουλευτικό) που θα καταλήξει τελικώς σε ήττα της παράταξης Κολοκοτρώνη το 1825, καθώς ο τελευταίος με τις ενέργειές του είχε χάσει τα ερείσματα του στην πλειοψηφία του λαού !
Ο Κολοκοτρώνης επιβίωσε αυτού του πρώτου εμφύλιου μόνο και μόνο επειδή την κρίσιμη στιγμή τον προστάτευσε η Τσαρική Ρωσία και η ναυαρχίδα του τοποτηρητή της Ρωσίας στην Ελλάδα, ναυάρχου Ρίκορντ.
2oς ΕΜΦΥΛΙΟΣ (στην επανάσταση) : Αργότερα κι’ενώ το μεγαλύτερο μέρος της εξουσίας είχε περάσει στους Αγγλόφιλους Υδραίους και τον Κουντουριώτη (και μάλιστα από ένα σημείο και μετά, έπειτα από βουλευτικές εκλογές) ο Κολοκοτρώνης-που δεν είχε παραιτηθεί από τις βλέψεις του για εξουσία- ξεσηκώνει τους Πελοποννήσιους σε εξέγερση κατά της κυβέρνησης και νέες εμφύλιες πολεμικές μάχες ξεκινούν στις 23 Οκτωβρίου 1824. Αλλά, καθώς ο Κουντουριώτης και η κυβέρνησή του είχε μεγαλύτερη οικονομική ευχέρεια και καθώς σκοτώνεται και ο γιός του Πάνος, ο Κολοκοτρώνης θα ηττηθεί και πάλι και θα φυλακιστεί μαζί με άλλους επαναστάτες. Αργότερα, προ του κινδύνου του επελαύνοντα Ιμπραήμ, θα του δοθεί χάρη για να ξαναμπεί και να βοηθήσει την επανάσταση…
Με λίγα λόγια ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης είχε το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης και για τις δύο ένοπλες εμφύλιες συγκρούσεις που έγιναν στη διάρκεια της επανάστασης (και που της έκαναν μεγάλη ζημιά), αφού ουσιαστικά τις ξεκίνησε ο ίδιος !
Βασική πηγή για εμφύλιο:
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82_%CE%95%CE%BC%CF%86%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82_1823_-_1825
10 σχόλια:
Ως γενάρχης των Παπαγιαννόπουλων-Δεληγιανναίων, φαίνεται να είναι ο Πέτρος Λίτινος (μέσα 15ου - αρχές 16ου αιώνα). Από την Θεσσαλονίκη όπου είχε εγκατασταθεί νωρίτερα η οικογένειά του ακολούθησε την εκστρατεία του Μωάμεθ Β΄ στην Πελοπόννησο στο διάστημα 1458–1460 ώς γραμματέας και διερμηνέας του Αλαήμπεη (αρχηγός ιππικού) Αχμέτ Αϊδίν Αγά. Με το τέλος της εκστρατείας και την κατάληψη της Πελοποννήσου ο Μωάμεθ δίνει ως φέουδο στον Αϊδίν Αγά την περιοχή της Άκοβας στην Γορτυνία Αρκαδίας. Ο Αϊδίν ιδρύει και εγκαθίσταται με τους στρατιώτες του τον συνοικισμό της Ντραΐνας (ή Δραΐνας) που βρίσκεται σήμερα μέσα στα όρια των Λαγκαδίων Αρκαδίας. Ο Πέτρος Λίτινος έλαβε γαίες από τον Αϊντίν και παντρεύτηκε την Νεράντζω Γρίβα, μέλος πανίσχυρης οικογένειας από τη Βερβίτσα (Τρόπαια). Εγκαταστάθηκαν στο χωριό Κρέσπη όπου και παρέμειναν μέχρι τον θάνατό τους.
Κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, η οικογένεια των Δεληγιανναίων-Παπαγιαννόπουλων είχε συνάψει στενές σχέσεις με τους Τούρκους, ενισχύοντας έτσι κατά τρόπο αδίστακτο την δύναμή τους. Ο Ιωάννης Παπαγιαννόπουλος (Δεληγιάννης) κατόρθωσε να γίνει μορογιάννης, αυξάνοντας παράλληλα την οικογενειακή περιουσία υπέρμετρα. Συνεργάστηκε δίχως ενδοιασμό με την τουρκική διοίκηση, φαινομενικά για την εξόντωση των ληστών, και συνέβαλε παρασκηνιακά στον αποκεφαλισμό του πανίσχυρου αντιπάλου του Σωτηράκη Λόντου το 1812. Εκμεταλλευόμενος αυτό το πλήγμα κατά της οικογένειας των Λόντων, εγκαθίδρυσε νόθο κλάδο του δικού του οίκου στην περιοχή των Νεζεροχωρίων εντός των γαιών των Λόντων, οι οποίοι κατάγονται από τον Κάλανο Νεζερών, αποσκοπώντας έτσι αφενός στην διαρκή τριβή των κύριων ανταγωνιστών του μαζί με τους συγγενείς και συμμάχους του Παπαγιαννόπουλους, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν εκεί με επίκεντρο την Καλάνιστρα, και αφετέρου στην εν γένει εξουδετέρωση οποιασδήποτε εχθρικής επιρροής στην περιοχή βορείως της Γορτυνίας. Με απόφαση όμως του Σουλτάνου εκτελέστηκε το 1816, χωρίς ωστόσο να δημευτεί εξ'ολοκλήρου η περιουσία του, η οποία κληρονομήθηκε από τους γιούς του.
Αντε τα παμε μπουλο!
Το αρθρο ειναι ανεπαρκεστατο(για να μην πω τραγικο) και θα εξηγησω το γιατι. Κατ'αρχας γραφεις το εξης:
"διότι διαπιστώνω μετά λύπης μου ότι ακόμη και σήμερα όποιος επιχειρεί σε τέτοιου είδους θέματα να ψελλίσει την παραμικρή αλήθεια, που συγκρούεται με τους εκάστοτε εθνικούς μύθους που μαθαίνουν στο λαό το σχολείο και η πολιτική ελίτ, αυτόματα αντιμετωπίζεται -από ίσως την πλειοψηφία του Ελληνικού λαού- ως ανθέλληνας ,προδότης, πράκτορας,νεοταξίτης που θέλει να…αποδομήσει την εθνική μας ταυτότητα κλπ.,κλπ"
Η ερωτηση μου(και επιθυμω μια ξεκαθαρη απαντηση απο εσενα πανω σε αυτο) ειναι η εξης:
Πιστευεις οτι ολες αυτες οι ιδιοτητες που ανεφερες(ανθελληνες, προδοτες, πρακτορες, νεοταξιτες) ειναι υπαρκτες κατηγοριες ανθρωπων η κατι το ανυπαρκτο και φανταστικο; Δηλαδη ασχετως αν καποιοι ενθερμοι υπερπατριωτες βαζουν αυτες τις ταμπελες σε καποιους αδικως, παρολα αυτα υπαρχουν αυτοι οι υποπτων προθεσεων ανθρωποι ναι η οχι; Μηπως θεωρεις οτι ολα ειναι αθωα και αγγελικα πλασμενα; Εγω προσωπικα πιστευω οτι ειναι υπαρκτες κατηγοριες ανθρωπων, αλλα για να σου δειξω τις καλες μου προθεσεις, θα σου πω οτι δεν πιστευω οτι εισαι ουτε πρακτορας, ουτε τιποτα τετοιο, απλουστατα εισαι εμπαθης, ημιμαθης και ηδονιζεσαι με το να το παιζεις "αντισυστημικος"!!
Αυτα τα λεω διοτι αν ηθελες να ησουν αντικειμενικος και τιμιος απεναντι στον Θεοδωρο Κολοκοτρωνη και την ιδια την ελληνικη Ιστορια, θα προσπαθουσες να συγκεντρωσεις οσο το δυνατον περισσοτερα στοιχεια απο ποικιλες πηγες ωστε να κανεις μια ψυχραιμη ιστορικη αποτιμηση! Η Επανασταση του '21 φιλε μου, δεν ειναι ευκολο θεμα! Υπαρχουν πολλες πρωτογενεις πηγες και πολλες αντικρουομενες αποψεις και ειναι λογικο αυτο, διοτι οταν μεσα σε μια επανασταση συμβαινουν δυο εμφυλιοι, επομενο ειναι οι πρωταγωνιστες της καθε πλευρας να θελουν να δικαιωσουν τον εαυτο τους και βεβαιως τα παθη τους αποτυπωνονται εντονα στα γραπτα τους! Εσυ λοιπον μπορεις να αυτοθαυμαζεσαι οτι ανακαλυψες την αληθεια "με βάση ντοκουμέντα από αδιάψευστες πηγές της εποχής", αλλα στην πραγματικοτητα απλως πηρες τις αποψεις που βολευουν την(ηδη διαμορφωμενη κατα την γνωμη μου)θεωρηση σου! Το "αποτελεσμα" δηλαδη της ερευνας σου ηταν αναμενομενο, αφου χρησιμοποιεις ως την απολυτη αληθεια, τον Μακρυγιαννη, εναν κλεφτη δηλαδη οπως ηταν και ο Κολοκοτρωνης, ο οποιος ομως στον δευτερο εμφυλιο ηταν στο αντιπαλο στρατοπεδο απο τον Γερο. Χρησιμοποιεις επισης τον Δεληγιαννη, εναν ορκισμενο εχθρο του Κολοκοτρωνη! Μηπως χρησιμοποιησες τον Φωτακο πχ, ωστε να ακουσουμε και την αλλη πλευρα; Μηπως χρησιμοποιησες τον Τρικουπη εστω, που αν και πολιτικα αντιπαλος του Κολοκοτρωνη, εντουτοις ψυχραιμος και αρκετα αντικειμενικος; Απαντηση: Οχι! Αν λοιπον φιλε εχεις την εντυπωση οχι γινεται ψυχραιμη ιστορικη αποτιμηση μιας σημαντικης προσωπικοτητας οπως ο Κολοκοτρωνης, μεσα απο 3-4 πηγες, εισαι βαθια νυχτωμενος για το πως γινεται η ιστορικη ερευνα...(συνεχιζεται)
Απο εκει και περα, ειλικρινα νομιζεις οτι μας αποκαλυψες κατι συγκλονιστικο λεγοντας μας οτι ο Κολοκοτρωνης δεν ειχε δουλεψει; Λες να μην ξερουμε τι ηταν οι κλεφτες και οι αρματωλοι; Τελος, κατι παρατηρησεις τυπου "στην επανασταση πρωτοστατησαν τα χειροτερα κοινωνικα στοιχεια και γι'αυτο κατεληξε να ειναι φοβερα αιματηρη", ειναι απλοικες και εκτος πραγματικοτητας! Κατ'αρχας η επανασταση προετοιμαστηκε απο την Φιλικη Εταιρεια την οποια ιδρυσαν εμποροι, σε αυτη μυηθηκαν ακριβως αυτοι που ειχαν κοινωνικη επιρροη, ικανοτητες, πατριωτισμο και μπορουσαν να παιξουν καποιο σημαντικο ρολο και αυτοι ηταν οι κληρικοι, οι προκριτοι και ΦΥΣΙΚΑ οι κλεφταρματωλοι! Ποιοι περιμενες δηλαδη να κανουν την επανασταση; Οι χωρικοι; Επανασταση=βια και πολεμος, οποτε λογικο ειναι να πρωτοστατησουν οι οπλαρχηγοι! Ειναι αστειο δε, να μας παραθετεις την αποψη Δεληγιαννη για τον μεχρι την Επανασταση αγωνα των κλεφτων εναντια στους Τουρκους, οπου προσπαθει να τους απαξιωσει. Ποιος; Ενας κοτζαμπασης! Δεν ανηκω σε αυτους που τα ισοπεδωνουν ολα, αναγνωριζω οτι υπηρξαν κοτζαμπασηδες που προσεφεραν εθνικες υπηρεσιες στον ελληνισμο κατα τα δυσκολα εκεινα χρονια, αλλα ειναι προκλητικο αυτοι που κατα βαση τα ειχαν καλα με τους Τουρκους, να τολμανε να μηδενιζουν τον αγωνα των κλεφτων! Εν τελει φιλε μου, αν ειχες μελετησει προσεκτικα τα γεγονοτα εκεινης της εποχης, θα μπορουσες να καταλαβεις οτι η επανασταση κατεληξε αιματηρη(μεταξυ των Ελληνων, διοτι εναντια στους Τουρκους ειναι λογικο να ειναι αιματηρη...) διοτι δεν υπηρχε αδιαφιλονικητος αρχηγος, ουτε απολυτως κατασταλαγμενες αποψεις περι της πολιτειακης οργανωσης αλλα και των εδαφικων οριων του ελληνικου κρατους το οποιο θα προεκυπτε μετα και τελος, υπηρχαν διαφορετικες αντιληψεις μεσα στους κυκλους των επαναστατων περι της εξωτερικης πολιτικης και τις σχεσεις με την εκαστοτε Μεγαλη Δυναμη!
Κατοπιν ολων αυτων λοιπον, με πασα ειλικρινεια σου λεω οτι η δηλωση σου "Επειδή μάλιστα θέλω να είμαι ακριβοδίκαιος και να προλάβω αφοριστικά σχόλια αναγνωστών, δηλώνω ειλικρινά ότι σε καμία περίπτωση δεν παραγνωρίζω τη συμβολή του Θ.Κολοκοτρώνη ως αρχιστράτηγου στην επανάσταση και στη δημιουργία του νέου Ελληνικού κράτους και ούτε μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο από στοιχειωδώς γνώστες της ιστορίας. Ούτε φυσικά έχω πρόθεση να απαξιώσω και όλη την επανάσταση,αφού χάρις σε αυτή την ιδέα γίναμε η πρώτη νέα Βαλκανική χώρα που προέκυψε μέσα από μια αυτοκρατορία" δεν μου φαινεται καθολου ειλικρινης, παρα απλως σταχτη στα ματια των αναγνωστων ωστε να επιδειξεις δηθεν αντικειμενικοτητα. Το πνευμα γραφης σου και ο τροπος χρησιμοποιησης των πηγων απο μερους σου, δεν δειχνουν καμια προθεση αντικειμενικοτητας...
Πρώτον κύριε μου ξεκινάς από λάθος βάση διότι αδυνατείς να αντιληφθεί ότι ο σκοπός ανεβάσαμε αυτό το άρθρο-και μερικά ακόμα- ήταν για να φωτίσουμε τις σκοτεινές πλευρές της επανάστασης και ειδικά εδώ του Κολοκοτρώνη, οπότε λογικό να σταθούμε εκεί. Και αυτό το κάνουμε διότι από ύμνους, αγιογραφίες και μεγάλα λόγια έχουμε χορτάσει 200 χρόνια και καλύτερα να βγάζουμε που και που και καμιά αλήθεια που δεν μπορείς να ακούσεις σχεδόν πουθενά. Αυτό είναι πολύ πιο χρήσιμο από τους ύμνους και τις αγιογραφίες διότι συμβάλει στην εθνική αυτογνωσία την οποία δεν έχουμε.
Δε μας λες κανά νέο ότι η επανάσταση και ο Κολοκοτρώνης είχαν και καλές πλευρές, αφού αυτό το διευκρινίζουμε και εμείς, αλλά δεν είναι αυτό το νόημα της ανάρτησης. Αν τώρα εσύ είσαι σε θέση να διαψεύσεις κάτι από αυτές τις πηγές τις οποίες παραθέτουμε εμείς, μπορείς να το κάνεις...
Επίσης αν δεν γνωρίζεις η Ελληνική επανάσταση, πέρα του ότι εξελίχθηκε και σε Ελληνικό εμφύλιο, πήρε και τη μορφή βίαιης εθνοκάθαρσης σύσσωμου του Τούρκικου πληθυσμό. Ποιος ευθύνεται είναι μεγάλη συζήτηση που δεν μπορεί να γίνει εδώ, ωστόσο έπαιξε ρόλο ότι στην επανάσταση μπήκαν και κακοποιά στοιχεία και πλιατσικολόγοι της εποχής. Αν τώρα ήταν εντολή της φιλικής και του Υψηλάντη, βρες μας τις πηγές σου να ενημερωθούμε κι΄εμείς.
Τέλος τα περί ανθελληνικών κέντρων που απεργάζονται το κακό της Ελλάδας τα θεωρώ αστειότητες, πόσο μάλλον όταν δεν κατονομάζονται. Ποια είναι αυτά, τι ακριβώς κάνουν και γιατί το κάνουν ? Αυτή η συνωμοσιολογία βολεύει πολύ όσους δεν θέλουν να ακούγεται ελεύθερα καμία άποψη και αλήθεια πέραν της εθνικώς ορθής και πιστεύω ότι ένας από αυτούς είσαι και εσύ !
1)Δεν σου ειπα να γραψεις "υμνους και αγιογραφιες" για τον Κολοκοτρωνη, αλλα να κανεις μια ψυχραιμη ιστορικη αποτιμηση, την οποια δεν εκανες! Εκτος και αν νομιζεις οτι με το να γραψεις μια φραση τυπου "δεν μηδενιζουμε την αξια του και μπλα μπλα" οτι επετευχθη η "αντικειμενικοτητα" απο μερους σου...
2) Επιμενεις να λες οτι "γραφεις αληθειες", ενω οπως εγραψα παραπανω, απλουστατα παραθετεις τις αποψεις που εξυπηρετουν την αρνητικη εικονα που θες να προβαλεις για τον Κολοκοτρωνη! Γιατι δηλαδη ειναι "η αληθεια" ο Δεληγιαννης και δεν ειναι ο Φωτακος; Εν τελει σου ξαναλεω οτι η "αληθεια" προσεγγιζεται με την οσο το δυνατον μεγαλυτερη παραθεση πηγων και συγκριτικης μελετης αυτων! Οχι με 3-4 πηγες που βολευουν την οπτικη του καθενος. Αν εξακολουθεις να μην το κατανοεις, δεν ευθυνομαι εγω γι'αυτο...
3)"βιαιη εθνοκαθαρση συσσωμου του Τουρκικου πληθυσμου"!! Απο που προκυπτει αυτο; Ναι στην πρωτη απογραφη του πληθυσμου της Ελλαδος το 1828, ο τουρκικος πληθυσμος παρουσιαζεται πολυ μειωμενος, δεν εξαληφθηκε ομως! Εσυ που τοσο καλα εχεις μελετησει την επανασταση του '21, δεν γνωριζεις οτι πολλοι Τουρκοι εγκατελειψαν εδαφη της Στερας και της Πελοποννησου ωστε να καταφυγουν σε ασφαλεστερα μερη; Δεν γνωριζεις επισης οτι απο την αρχη της επαναστασης πολλοι απο τους επαναστατημενους Ελληνες βαπτιζαν χριστιανους διαφορους Τουρκους προκειμενου να τους σωσουν απο τις σφαγες(τοσο αιμοβοροι "εθνοκαθαρτητες" ηταν...); Το αναφερει μεταξυ αλλων και ο Σπυριδων Τρικουπης στην "Ιστορια της Ελληνικης Επαναστασεως" και μαλιστα τονιζει την διασταση που υπηρξε για αυτο το θεμα μεταξυ Εκτελεστικου και Βουλευτικου κατα την Α' Εθνοσυνελευση, διοτι υπηρξαν καποιοι που υποστηριζαν την σωρηδον βαπτιση Τουρκων, που εν τελει αποδειχτηκε επιβλαβης για την επανασταση, μιας και καποιοι βαπτιζονταν απλως για να γλιτωσουν προσκαιρα και οταν μπορεσαν, επεστρεψαν στην τουρκικη πλευρα και συνεχισαν να πολεμουν εναντιον των Ελληνων! Ετσι, προκριθηκε η βαπτιση μονο γυναικων και παιδιων. Ετσι εχουμε λοιπον εχουμε Τουρκους που οπωσδηποτε σφαχτηκαν, αλλα και Τουρκους που βαπτιστηκαν χριστιανοι και πλεον θεωρουνταν Ελληνες πολιτες στην απογραφη του 1828, Τουρκους που εγκατελειψαν τις εστιες τους(αρα δεν καταγραφτηκαν ποτε εκει) και επισης Τουρκους που παρεμειναν ως ειχαν και αποτυπωθηκαν στην απογραφη! Κατα τ'αλλα εσυ μιλαως για ολικη εθνοκαθαρση και κατα τ'αλλα ειμαι αδικος εγω που σε αποκαλω εμπαθη και ημιμαθη...
4)"Τέλος τα περί ανθελληνικών κέντρων που απεργάζονται το κακό της Ελλάδας τα θεωρώ αστειότητες, πόσο μάλλον όταν δεν κατονομάζονται. Ποια είναι αυτά, τι ακριβώς κάνουν και γιατί το κάνουν ?"
Εσυ δηλαδη θεωρεις οτι η παγκοσμιοποιηση την οποια βιωνουμε και στα πλαισια της οποιας ζουμε(με ο,τι ιδεολογικες, πολιτικες και κοινωνικες προεκτασεις εχει αυτο) ειναι αποτελεσμα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ φυσικων και συμπτωματικων παραγοντων; Δεν βλεπεις δηλαδη προσπαθειες οικονομικων και πολιτικων ελιτ, με αιχμη του δορατος τα ΜΜΕ, προς επιτευξη διαφορων στοχων(βλ. "ανοιχτα συνορα", "πολυπολιτισμος", παγκοσμια διακυβερνηση, πιεση για πολιτικη ενοποιηση της Ευρωπης κλπ κλπ); Δεν βλεπεις οτι ολα αυτα τα συμφεροντα στρεφονται διαρκως κατα παραδοσιακων αξιων, συνεχως επισσειουν το φαντασμα του "εθνικισμου"(διαστρεβλωνοντας τελειως το νοημα της λεξης και ταυτιζοντας τον με τον σωβινισμο-λεξη που εχουν εξαλειψει απο παντου); Μιλαω για επιθεση γενικοτερα κατα της εννοιας του εθνους και των αξιων που απορρεουν απο αυτο και οχι κατ'αναγκη εναντιον του ελληνισμου αποκλειστικα! Και ενταξει, ας δεχτω για οικονομια της συζητησης οτι ολα αυτα ειναι ανυπαρκτα και ο κοσμος ειναι αγγελικα πλασμενος, εγω ομως δεν εστιασα απαραιτητα στα κεντρα εξουσιας, αλλα και στις περιπτωσεις ατομων και των προσωπικων τους αποψεων! Ξαναρωταω λοιπον, θεωρεις οτι στην κοινωνια που ζεις και κινεισαι, υπαρχουν ατομα που θα μπορουσε καποιος να αποκαλεσει "ανθελληνες"; Υπαρχουν ατομα που ντρεπονται που ειναι Ελληνες; Που μισουν και χλευαζουν οτιδηποτε εχει σχεση με την Ελλαδα αλα και γενικα με εννοιες οπως η πατριδα και το εθνος; Προδοτες επισης υπαρχουν κατα τη γνωμη σου η δεν εχει υπαρξει ποτε κατηγορια τετοιων ανθρωπων; Με πασα ειλικρινεια σου λεω οτι αν παλι η απαντηση σου ειναι αρνητικη, τοτε προφανως και ζεις στην κοσμαρα σου...
5)"Αυτή η συνωμοσιολογία βολεύει πολύ όσους δεν θέλουν να ακούγεται ελεύθερα καμία άποψη και αλήθεια πέραν της εθνικώς ορθής και πιστεύω ότι ένας από αυτούς είσαι και εσύ !"
Μου αρεσει που διαμαρτυρεσαι για το οτι "αδυνατω να αντιληφθω τον σκοπο του αρθρου σου"(σιγα ρε μεγαλε το υψιπετες νοημα που αδυνατουμε να αντιληφθουμε εμεις οι κακομοιροι μη νοημονες...), ενω εσυ μου κανεις και ψυχογραφημα για το τι θελω να ακουγεται και τι οχι, λες και με ξερεις κι απο χθες! Ακου φιλαρακο για να το κλεισουμε το θεμα! ΠΟΛΛΑΚΙΣ σε συζητησεις ιστορικου περιεχομενου που εχω κανει ειτε τετ α τετ με αλλους ανθρωπους, ειτε σε σχολια που εχω αφησει διαδικτυακα
α)Εχω αναφερει αναλυτικα ποια θεωρω οτι ηταν τα σφαλματα τοσο της βασιλικης, οσο και της βενιζελικης πλευρας κατα τον Εθνικο Διχασμο.
β)Αν και ειμαι σαφως αντικομμουνιστης, εχω υπερασπιστει το ΕΑΜ/ΕΛΑΣ στο ζητημα των περιβοητων συμφωνων Πετριτσιου και Μελισσοχωριου, τα οποια υποτιθεται οτι υπεγραψε με τις αρχες Κατοχης και τα οποια θεωρω πλαστα!
γ)Αν και οπως ειπα, ειμαι αντικομμουνστης και θεωρω ευτυχημα οτι δεν κερδισε τον εμφυλιο πολεμο ο ΔΣΕ το 1949, εντουτοις εχω στηλιτευσει καποιες αδικιες και υπερβολες του μετεμφυλιακου κρατους απεναντι σε διαφορες κατηγοριες πολιτων!
δ)Εχω υπερασπιστει τους βασιλεις του νεοτερου ελληνικου κρατους απεναντι σε αυτους που παρουσιαζουν αυτα τα προσωπα ως το απολυτο κακο του πολιτικου βιου της Ελλαδος και αντιστοιχα εχω κοντραριστει με βασιλοφρονες(επισημαινοντας λαθη των βασιλεων) που θεωρουν τους βασιλεις σχεδον αγιους!
ε)Για τους δυο εμφυλιους μεσουσης της επαναστασης του '21 θεωρω οτι οι εκαστοτε πλευρες ειχαν εν μερει δικιο και εν μερει αδικο και ολες οι πλευρες ηταν χρησιμες για την διεξαγωγη του αγωνα!
Και πολλα αλλα που δεν χρειαζεται να τα αναλυσω εδω, αλλα που εχουν κανει τους διαφορους φανατικους να με κατηγορουν! Βενιζελικοι να με λενε βασιλικο, βασιλικοι να με λενε βενιζελικο, κομμουνιστες να με λενε φασιστα και (οντως)φασιστες να με λενε ανθελληνα διοτι πιστευω οτι το εθνος συγκροτειται απο την συνειδηση(απορροια ιστορικων και πολιτισμικων δεδομενων) και οχι απο την καταγωγη!
Παρολο που οπως εγραψα και κατεδειξα παραπανω, καμια εθνοκαθαρση δεν συνεβη, για να σου αποδειξω εκ νεου ποσο ημιμαθης και επιπολαιος εισαι στον χειρισμο των πηγων, θα σου παραθεσω ενα αποσπασμα απο τον Φινλει, που τοσο τον αγαπας απ'ότι φαινεται στο αρθρο σου, ωστε να απαντησω σε ενα ερωτημα σου! Γραφεις λοιπον: "Ποιος ευθύνεται είναι μεγάλη συζήτηση που δεν μπορεί να γίνει εδώ, ωστόσο έπαιξε ρόλο ότι στην επανάσταση μπήκαν και κακοποιά στοιχεία και πλιατσικολόγοι της εποχής. Αν τώρα ήταν εντολή της φιλικής και του Υψηλάντη, βρες μας τις πηγές σου να ενημερωθούμε κι΄εμείς".
Σου παραθετω λοιπον αποσπασμα απο τον πρωτο τομο του Φινλει, σελιδα 199
"Ο εξολοθευμος των Μουσουλμανων εις τα αγροτικα μερη ητο αποτελεσμα προμελετημενου σχεδιου. Προηλθε δε περισσοτερον απο τας εκδικητικας εισηγησεις των Φιλικων και των ευπαιδευτων, παρα απο τα φιλεκδικα αισθηματα του λαου, η απο την εμφυτον βαρβαροτητα των κλεφτων".
Περαστικα...
Εσύ έχεις πρόβλημα κατανόησης φίλε μου επιθετικότητα και όχι εγώ. Σου ξαναλέω ότι σκοπός μας ήταν να φωτίσουμε τις σκοτεινές πλευρές του 21' και όχι το αντίθετο. Να βάλω δηλαδή τον Φωτάκο για να φωτίσω την κακή πλευρά του Κολοκοτρώνη ?? Είναι σοβαρό αυτό που λες τώρα ??
Σου ξαναλέω ότι αν μπορείς να αμφισβητήσεις με πηγές και είναι ψέματα κάτι από αυτά που λέμε, κάνε το. Αλλά επειδή δεν μπορείς να το κάνεις εκτρέπεις τη συζήτηση και λες τις εξυπνάδες σου...
Όσο για την εθνοκάθαρση επειδή,εγώ μιλάω με πηγές διάβασε τα παρακάτω και έλα πες μου μετά πόσοι Τούρκοι παρέμειναν και αν έγινε εθνοκάθαρση, αλλά και άλλα περί Κολοκοτρώνη !
https://www.kar.org.gr/2016/09/23/i-skotini-plevra-tou-1821-23-septemvriou-1821-i-sfagi-tis-tripolitsas/
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%A4%CF%81%CE%B9%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CF%83%CE%AC%CF%82
Το 1828 ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας, απαντώντας σε ερώτημα των μεγάλων δυνάμεων της εποχής, για τον πληθυσμό των Τούρκων που κατοικούσαν στην Πελοπόννησο πριν το 1821 και τον πληθυσμό τους μετά (με τη δημιουργία του νεοελληνικού κράτους), έδωσε δύο νούμερα: 42.750 και 0 (μηδέν) [Χουλιαράκης 1973: σ. 31].
Η επίσημη αυτή ψυχρή δημογραφική αναφορά, έκρυβε μέσα της τη σκοτεινή πλευρά του ’21, την εξόντωση δηλαδή από πλευράς εξεγερμένων, του συνόλου του μουσουλμανικού άμαχου πληθυσμού, που στην πραγματικότητα ήταν 15.138 οικογένειες ή 63.813 άτομα [Σιμόπουλος 1979, σ. 211].
http://www.lithoksou.net/p/i-genoktonia-ton-moysoylmanon-2000-2010
Διάβασε αυτά παρακάτω και έλα πες μου μετά αν έγινε εθνοκάθαρση και πόσοι Τούρκοι παρέμειναν. Σύμφωνα με τον ίδιο τον Καποδίστρια μηδέν ! Και όσοι γλίτωσαν πουλήθηκαν δούλοι ή ξέφυγαν. Αν εσύ έχεις άλλα στοιχεία, έλα πες τα μας και να τα δεχθώ. Και να υπάρχουν μειοψηφία θα είναι...
Τα άλλα που λες για επίθεση κατά των εθνών και παγκοσμιοποίηση και παγκόσμια διακυβέρνηση είναι ακροδεξιές ιδεοληψίες της πλάκας. Προβλήματα υπάρχουν βέβαια σε κάποιες χώρες με την άναρχη μετανάστευση και την πολιτική ορθότητα, αλλά αυτό απέχει πολύ και δεν έχει καμία σχέση με τη δική σας συνωμοσιολογία περί νέας τάξης, εθνομηδενιστών, επίθεσης και αλλίωσης των εθνών κλπ.
Σε μια χώρα βέβαια τα πάντα μπορεί να υπάρχουν και ανθέλληνες και να ντρέπονται για την καταγωγή τους και προδότες. Αλλά όλοι αυτοί σε μια σοβινιστική, εθνικιστική χώρα όπως η Ελλάδα (που το γιατί είναι έτσι, είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση) είναι πολύ μικρές μειοψηφίες διότι υπερτερούν σαφώς οι πατριδοκάπηλοι, οι εθνοφασίστες και οι εθνικολαϊστές.
Δεύτερον όπως εσύ μου έκανες ψυχογράφημα ότι είμαι εμπαθής, ημιμαθής και δεν εννοώ αυτά που λέω σου κάνω και εγώ ψυχογράφημα ότι είσαι ένας τυπικός εθνικιστής που απλά χαλάστηκε με το ότι δημοσιεύονται άρθρα σαν το δικό μου ! Είμαστε πάτσι λοιπόν !
Τα άλλα πιστεύω σου δεν με αφορούν καθόλου...Είσαι δηλαδή τόσο σπουδαίος που μας παραθέτεις τις ιστορικές απόψεις σου και τις αντιδράσεις που συνάντησες ??
Ευχαριστώ πάντως για την πληροφορία ότι η σφαγή των Τούρκων διατάχθηκε από τους φιλικούς γιατί και οι δικές μου πηγές περίπου αυτό λένε !
Το μπλογκ και το site μας έχουν τη δύναμη να δίνουν τον λόγο και σε φασίστες και ναζί σαν τον προηγούμενo hellenic warrior, με τη διαφορά ότι όταν αυτοί δεν συγκρατούνται και ανοίγουν το βρωμόστωμα και οχέτο τους, δείχνοντας τον προγματικό κτηνώδη εαυτό τους θα διαγράφονται, διότι έτσι είναι οι κανόνες του site. Όποιος θέλει να γράφει ελεύθερα τις απόψεις του, θα σε σέβεται τη φιλοξενία μας.
Δημοσίευση σχολίου